8 de nov. 2009

Papel y plástico 2

Lombana, Óscar. Papel y plástico 2. Bilbao: Astiberri, 2009. 15 €.

El primer volum d'aquesta sèrie m'empaità desprevingut, així que em copejà impietosament obrint cambres de la meva ment plenes de records que mai no hagués dit que tenia. Tota una generació de productes infantils que em feren somiar, sobretot per Nadal (mai vaig sentir la suposada espiritualitat d'aquesta magnífica època).

Ara ens arriba el segon volum, amb tant de cabal com l'anterior. A més de fer reviure fantàstiques sensacions a la gent d'entre trenta-cinc i quaranta anys, ens permet gaudir dels molt encertats comentaris que l'autor fa per totes les pàgines, demostrant que el millor humor és el que parteix d'un mateix.

A més d'un valor sentimental inqüestionable, Papel y plástico 2 esdevé un document d'una època, entre finals dels 70 i la meitat dels 80, tan consumista com l'actual, però possiblement més despreocupada per fer creure als infants que són grans.