30 de set. 2006

U can't touch this


I ara comencem a divertir-nos. La xarxa ens ofereix unes possibilitats arqueològiques genys menyspreables. Ho vaig descobrir fa nou o deu anys quan vaig aconseguir trobar l'emulació perfecte de la mítica màquina recreativa Ghost'n Goblins. L'anomenada web 2.0 extén aquestes possibilitats fins a límits insospitats. Si el que cerques és anglosaxó, sigui el que sigui i de quina època sigui, segur que ho trobes. El clip que he posat per deleitar-nos de nostàlgia els de la generació Star Wars (quin gust pertànyer-hi!) i de sorpresa els de generacions anteriors i posteriors és un dels meus preferits. La cançó que l'any 1990 va llançar a l'estrellat el gran MC Hammer: U can't touch this, un rap molt comercial i desenfadat, que capta molt bé la projecció d'ingenuïtat que es respirava en aquella època. Això era quan ja no ens podien fer creure que la URSS era un perill però abans que els EUA girassin els ulls cap a Orient Mitjà per substituir el "perill" soviètic.

M'encanta com balla aquest paio (i les al·lotes que hi apareixen, autèntiques bombes d'energia ben pitjada) i aquests calçons que duen fins a la caricatura la tendència dels calçons de finals dels anys 80, fan que pareixi ingràvid. Amb la possibilitat de veure ballar el martell, no em parleu de Michael Jackson. Sí, d'acord, ha caducat, però no deixa de ser un goig veure'l. Reivindic aquesta època, ja ho veureu.