16 de maig 2008

Secundaris, de bon de veres

En Joan M. Mas i jo ens hem embarcat en un projecte que esdevé l'assoliment d'un dels nostres somnis: fer un còmic. Tot i que no em consider un crític de còmic ("crític" és un concepte amb massa cognotacions negatives) sinó un divulgador del còmic, llegir i parlar, parlar i llegir sempre de tebeos fa que en moltes ocasions la consciència, o la gent, em demani perquè no en faig un. Idò ara ja és una realitat.

El format que hem elegit és la tira de premsa. Així va néixer històricament el còmic, segons les fonts que més ressonen, i així neix el nostre. Jo m'encarrec dels guions i en Joan M. del dibuix. La tira es diu Secundaris i no té personatges fixos. Són situacions protagonitzades per gent tan normal com qualsevol de nosaltres que en quatre o cinc vinyetes ens fan reflexionar i somriure (esperam). El dibuix de Joan M. és fet a l'antiga, acolorit amb aquarel·la i amb una sensibilitat que només un gran observador podia tenir.

Apareixerà cada dissabte al Diari de Balears a partir de dia 25 de maig, tot i que un o dos dies després tendrà la seva versió digital a http://secundaris.com, en català, castellà i anglès.