1 d’ag. 2007

Delta 99

Es feia necessària la reedició d'aquesta sèrie d'aventures de finals dels anys seixanta, sobretot els primers números, dibuixats per un Carlos Giménez curtit en obres d'encàrrec però que encara no havia adoptat l'estil que l'ha caracteritzat.

Delta 99 és un còmic d'aventures amb un fons de ciència ficció sense més pretensió que l'entreteniment honest. Un objectiu més que lloable i que aconsegueix plenament. Però aquest còmic és qualque cosa més, perquè si no, a hores d'ara estaria oblidat, com la gran majoria de creacions rutinàries.

Segurament el principal motiu és que està realitzat per Giménez, que si bé darrerament és víctima del seu propi manierisme, se li ha de reconèixer la seva grandesa, que per a mi comença en aquesta obra. L'acabat una mica convencional de les figures humanes no amaga un prodigiós talent per al dibuix del que sigui: vehicles, paisatges, persones... Pentura el que aquí està menys aconseguit és l'expressivitat gestual que, no obstant, explota sistemàticament en l'obra posterior.

Com a tot bon còmic d'aventures, hi trobam acció, sensualitat, exotisme, i un personatge amb molt de carisma, una espècie d'agent secret d'un altre planeta que viu aventures més curtes del que voldria.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Jo també el vaig comprar per l'autor i ara l'estic llegint, però m'està costant molt. Em despisten massa sovint els personatges que estan en postures que no coincideixen amb el text o la rapidesa de resoldre les situacions recolzant-se més en el text que amb els dibuixos ...